Nagyjából mostanában telik le a 8. hónapom Magyarországon, amit azért tartok számon, mert kb. ennyit voltunk Angliában. A két város teljesen összehasonlítható, mert mindkét városban tartozással kezdtem és munka nélkül, a nyelvtudás pedig egyik helyen sem volt akadály. Mikor igent mondtam az Anglia-ötletre, nagyjából azt gondoltam, hogy jó lesz, jóllakott leszek, kifizetem a tartozásaimat, idővel vállalkozást indítok, és valóra váltom a régóta csiszolt terveimet. Anglia előtt Magyarországon zsákutcában éreztem magam, és ha most is annyit keresnék, mint akkor, akkor most is zsákutcában érezném magam.

Az összehasonlítás előtt csak még egy gondolat. A kiutazás előtt nem sokkal olvastam a határátkelő blogon egy okoskodást, hogy igazából nettó 180-220.000 fölött már egyáltalán nem éri meg kimenni Angliába. Akkor teljesen felbosszantott az a poszt, persze ha annyit hozzátettek volna, hogy a többség nem ennyit keres, akkor nem lett volna olyan frusztráló olvasni, hogy itthon jobb élni, mint Angliában. Elkeseredett voltam, és szükségem volt az Anglia-mítoszra.

Anglia előtt is jártam külföldön, szóval odakint nem ért különösebb meglepetés és hidegzuhany. Alapvetően úgy voltam vele, hogy nem lesz sokkal jobb, de tudok majd félretenni, és ez SOKKAL jobb lesz, akkor is, ha alja munkát kell végeznem éveken át. Nézzük tehát, Bristol vs. Budapest

Bristol Budapest
odaköltözés oka zsákutca-érzés zsákutca-érzés
átlag szobabérlet a minimálbér 50%-a a minimálbér 52%-a
átlag albérlet + rezsi a minimálbér 106%-a  a minimálbér 105%-a
munkalehetőségek

ahol magasan vered az átlagos brit jelentkezőt 

szakmában, és az alatt
országúti bicajok

használt: minimálbér 12%-a

felújított: minimálbér 37%-a

vadiúj: minimálbér 187%-a

használt: minimálbér 45%-a

felújított: minimálbér 55%-a

vadiúj: minimálbér 200%-a

szabadidő piálás a folyóparton -
város király király
lakosság éles különbségek mindenki feketében jár
hangulat súlytalan sűrű
kilátások feltételes vannak
menni vagy maradni? menni maradni

 

Abban biztos vagyok, hogy agilisabbá tett a külföld, tehát ha nem megyek ki, akkor most nem írom azt, hogy vannak itthon kilátásaim. És abban is biztos vagyok, hogy aki csak teheti, próbálja ki magát külföldön. És még abban is biztos vagyok, hogy minden eset egyedi eset. Kinek hogy alakul odakint, az egyéni sorskérdés. Attól függ, kinek hol van dolga. És még abban is biztos vagyok, hogy befutni külföldön csak itthonhoz képest lehet. És hát egyedi eset minden kimenetel. Járhat bárki úgy, mint mondjuk egy Antal Nimród, és járhat bárki úgy, mint én, hogy inkább hazajön. Ennyi. Azt hittem igzalmasabb lesz az össehasonlítás.

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr385821279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása