Gyász

2008.05.22. 21:19

Emlékszem, életem első mountain bikeját a match elől lopta el valaki (hetedikes lehettem). Pár évvel később egy volt osztálytársamat láttam tekerni rajta, de akkor már megvolt az én gyönyörű piros bajtársam/testrészem:

Bájos dolog volt egyébként, mert hogy ma ellopták ezt a biciklimet is, nagyjából ugyanazokra az okokra vezethető vissza.

Akkoriban sosem zártam le a biciklimet, mert nem tudtam elképzelni, hogy az én biciklimet KŐSZEGEN bárki is ellopná. Szóval budapesti értelemben odakínáltam az embereknek a biciklimet, még csak a jelét sem adtam annak, hogy az nekem kell, én azt számon tartom. Részletkérdés, hogy 1 percre futottam be a boltba, utána viszont már nem futottam, hanem sírvafakadtam, és megkérdeztem egy rendőrt, hogy mit lehet ilyenkor tenni. Ja meg otthon egy kör... ja. Fájdalmas emlékek.

A criticalmassosok több ízben is tettek cetlit a biciklimre, hogy vegyek normális biciklizárat, ne ilyen spárgát, amit egy újszülött is szétharap:

De lusta voltam venni normális biciklizárat. Hülyén is hangzik, de pénzem sem volt rá. Mármint volt, de akkor le kellett volna mondani dolgokról. Legközelebb már lemondok, ezt nevezik tanulópénznek. De a haragom most nem az önkritikában fog kimerülni.

Kijöttem a hugom kollégiumából, aztán ott lógott a korláton a záram. Kicsit szétnéztem, hátha öt méterrel arréb letámasztották a tolvajok, mert eddig ezzel poénkodtam, de nem. Lássuk ki járt rosszabbul:

Te agyatlan lófasz, ha ráülsz arra a nyeregre, amit már hónapok óta lusta vagyok lecserélni, nagyon fog fájni, mert nem tudod még a technikáját, hogy kell azon ülni. A pedál ki fog törni a következő piros lámpánál a pedálkarból, csakhogy az új pedálhoz új pedálkar is kell majd, mert ennek már eltorzult a menete. Ha a villa kitörik, óvatosan bukj előre, kicsit rozsdás már, és a csavart is rég meg kellett volna húznom rajta. Másrészt a sárhányója zörög és el van ferdülve, kéne egy kis olaj a láncnak, és a váltót rosszl állítottam be, nem minden fokozat működik. Egy baki miatt fordítva van bekötve a fék, óvatosan közelítsd meg a kereszteződéseket. Én balkezes lévén már megszoktam, hogy bal oldalt van a hátsó fék, de te ezt még nem tudod. Csak nehogy emiatt adja meg magát a villa. A nyolcasok még nem vészesek. Ezt így összességében tovább tudod passzolni 5000 forintért, mert a váznak legalább még nincsen semmi baja, csak kopott.

Akkor majd lesz neked 5000 forintod, csak éppen míg te máshonnan is szerezhetnél ötezret, addig én nem fogok leakasztani egy biciklit vagy egy biciklire valót csak úgy. Nem is a bicikliről van önmagában szó, hanem arról, hogy mennyi minden tevékenységtől fosztottál meg az ostobaságodt miatt. Mert ostoba vagy, ha egy ilyen leharcolt biciklit ellopsz. Eleve ott van a személyes kötődésem. Ezzel a biciklivel túráztam Esztergom-Balaton-Sümeg-Kőszeg útvonalon, ezzel a biciklivel tekertem le a Bácskába, ezzel a biciklivel túráztam a Kisalföldön keletről nyugatra, iszonyat nagy szembeszélben az osztálytársaimmal. Tudom, leszarod. Ezzel a biciklivel bicikliztem a Kőszegi hegységben, ezzel bicikliztem Esztergom és Tát között, hogy az osztálytársak elől elvonuljak kicsit emózni a dunapartra. Ez a bicikli volt a szabadságom. Aztán ezzel a biciklivel rövidítettem meg a menetidőimet Budapesten, ezzel voltam a Dobogókőn, meg minden. Nyolc éven át szolgált engem, tizennégy éves korom óta volt kutyám helyett kutyám, meg minden szép. És nem vagyok róla meggyőződve, hogy ha szerelőhöz viszed majd, akkor hasonlóan gyengéden fogsz szólni róla. Nem hiszem, hogy nevet adsz neki. Neked ez egy tárgy. Azt sem tudod például, hogy a Tétékás Nyúz egyik különszámában is benne volt véletlenül egy fotón.

Az érzelmi részen kívül ott van az is, hogy míg villamossal 25 perc az egyetem, biciklivel 10. Vagy hogy mostantól le kell állnom a sertéstakarmány zabálásáról, mert nem lesz amivel elégessem a fölösleget. Ülni fogok, és hízni.

A lopás rossz. A munka jó. Embernek lenni jó, senkiházinak lenni rossz. A vastag zárról pedig egy gondolatot:

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr51483000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildi.bildi 2008.05.22. 22:38:46

:'(

szegény öreg bringa. el nem tudom képzelni kinek kellhet egy ilyen "csotrogány" már bocsánat. remélem heresérvet kap az üléstől, vagy jobb: egy jó kis anális behatolást neki, essen le az egész ülés, remélem megbosszul téged a drága, mint a kicsikocsi a filmben.

ui. a 'wish u were here' megy...

Sudi XD :D · http://sudnusi.blog.hu/ 2008.05.23. 14:26:42

nem mondod komolyan, hogy a sulim elől lopták el? bakker azt figyelik, hogy én kések -e vagy sem de azt nem, hogy az elől a szar kamera elől lopják el azt a SZART??? (amúgy pont múltkor dumáltunk arról mekkorát szív az aki ellopja...) majd gyűjtést rendezek a bicikli-károsultak javára...:D

Real Trebitsch · http://azigazzy.freeblog.hu 2008.05.23. 17:43:11

:(
Együttérzésem...
süti beállítások módosítása