Kéreget

2008.10.11. 21:59

Huginak elmondta az élettörténetét egy kéregető, aki öt nyelven beszél, stb. Tetszett nekem a kis punk reakciója: a saját jövője miatt kezdett aggódni. Hajléktalan-kérdésben a társadalom bújkál a valóság arca elől - ezen szoktak filozofálni, meg a mérnemdolgozik, miegymás, de hát valóban, a problémának vagy egy másik vetülete is: "én is hajléktalan leszek majd?"

A rendszerváltás története szemináriumon a tanárúr nemrég pont megkérdezte, hogy mi jár a fejünkben, ha meglátunk egy hajléktalant, és az észre sem veszitől a nem én tehetek rólán át ez is a kapitalizmus velejárójáig minden elhangzott. A tanár úr szociálisan érzékeny, én csak potenciálisan vagyok az, igazság szerint ebben a kérdésben néha még teóriákat is gyártottam.

Jó, mikor idekerültem Bpre, akkor csak minimál szinten: "csóró egyetemista vagyok légyszíves!"

Néha voltam annyira féreg, hogy Isten szimpátiájára apellálva adtam a kéregetőnek, hogy a vizsgán minden rendben menjen. Néha meg kitaláltam hogy olcsó piára költi, ami bezárja előtte a kiutat, de ez a száz sebből vérző elméletek egyike. Viszonylag hosszabb ideje az a gyakorlatom, hogy aki zenél, annak adok pénzt. Az dupla érv. Egyrészt zenél, másrészt ad valamit (zenét). Nem spanyolviasz - csak azért írom, hogy kerek legyen a dolog. Mert igazából csak a hugit akarom megnyugtatni:

a) ha nem találsz állást, és elfogy a pénzed, először elmész a Lillának dolgozni, mint ahogy már annyian megkötöttük vele a szóbeli szerződést (heehhe)

b) ha büdös az a munka, kérsz pénzt tőlünk, amit udvariasan elutasítunk először, de aztán megesik rajtad a szívünk, és adunk. De ha ezt gyakorlattá tennéd, akkor megmozgatjuk a szálakat, és találunk neked helyet otthon a kábelgyárban vagy itt Bpen a teszkóban.

c) ha erre úgy reagálnál, hogy a rokonságtól lejmolsz, támogatunk. :)

d) ha nem segít a rokonság, mert nem írtál elég képeslapot az évek során (ugyeugye), és a rokoni találkozó alól mindig kibúvót kerestél (ugyeugye), hát majd kitalálunk valamit.

e) megeshet, hogy a karunk nem ér el elég messzire, és különben is az akudtá váló pénzügyi válság miatt a munkahelyek fele elúszik, és nem tudunk neked munkahelyet biztosítani (amúgy sem), akkor mint a mesebeli medvebocsok, majd nyomorgunk miattad, mert megosztjuk veled amink van. Aztán a szemedre vetjük alkalom adtán.

f) hozzámész egy ronda de gazdag informatikushoz.

g) úgy állítod be, hogy az utcán élni a szent ferenci egyszerűség és az un. szamár testvérnek hátat fordítás gondolati elsajátítása. Szarsz a világra, elpusztul úgyis.

h) úgy állítod be, hogy az utcán élni lázadás az öltönyös karrierista bunkók világa ellen (vagy a bürokrácia ellen hehe), és te nem hódolsz be a pénzhajtás mókuskerekének. Ha újra jönne egy kommunizmus, még szobrot is emelnének neked...

i) kérsz kapát, meg vetőmagokat, aztán kivonulsz illegálisan gazdálkodni a pusztába, hétvégente meglátogatunk majd felváltva. Kis matekkal kiszámolható, hogy pont havonta látnálak, mint most.

Komolyra fordítva a szót, most csak érettségizgessél, különben kitadagunk :DDDDDD

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr24709113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Real Trebitsch · http://azigazzy.freeblog.hu 2008.10.12. 15:35:59

Öröm látni az ilyen családi összetartást! :)

a téma alapja:D · http://sudnusi.blog.hu 2008.10.13. 18:58:17

hát asszem az f pontot választanám, de asszem nem kockafejjel...XD na jó mind1 ezen még ráérek gondolkodni, a szalagavató témát is félretettem:D na ide többet nem írok megyek a saját portámra...:D
süti beállítások módosítása