tábortűz

2011.05.24. 06:39

Múlt héten ottalvós gyakorlatra vittük az osztályt a pedagógiai program szerint. Kapáltunk, gyomláltunk keményen, annak örültem hogy nem amolyan iskolás seggvakarás volt, hanem rendesen melózni kellett a gyerekeknek. Estére így mindenki lelke rendbe jött, ájultra részegedni és füvezni már nem akart senki.

Munka közben spontán előjött az igény, hogy ültetvényes dalok szóljanak, úgyhogy elővették az iPhone-okat meg a többit, és úgy volt.

Minden este raktunk tüzet, erőltettem az éneklést, de többnyire a telefonok győztek, kivéve utolsó este, amikor eszembe jutottak a cserkésztáborokból az ismételgetős nóták, például a "tíz szakadt néger". Tetszett nekik. Sőt az egyik népdal is, úgyhogy egy népdalt is tanultak, a Túl a vízen egy madárt.

A népdalok egyébként tudnak valamit. Kimerülten a tűz mellett ültünk egyik este, senki nem szólt semmit alapvetően, de nem azért mert nem volt mondanivalójuk, hanem másért. Az egyikük csak simán megkért: "István, énekelj valami szomorkásat!" És elénekeltem az Indulj el egy útont, és éreztem, hogy most mindenkinek ez kellett. Remélem legközelebbre már ők is éneklik. Nem tudom mit tanulnak énekórán, de ilyeneket kéne.

A tűz pedig olyan érdekes, hiába írunk 2011-et, és hiába döntik el az emberek a vitás kérdéseiket okostelefonos googlezéssel, hiába vannak filmek és játékok, egy tűz köré ma is ugyanúgy odaülnek a fiatalok, ha van. Én nem erőltettem, soha nem találtam ki, hogy 8-tól tábortűz, csak néhányan éhesek maradtunk, krumplit akartunk sütni, tüzet raktunk, és egyre többen lettünk, egyre több krumpli sült, és valaki zenét kezdett nyomatni a telefonjáról, aztán néhányan énekelni kezdtek slágereket, aztán még többen lettünk, még több krumpli sült, dumálgattak az ifjak, jó volt. Minden este. Olyanok voltunk, mint egy törzs.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr262927848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása