A nagy melléktermék

2013.07.08. 10:01

Különösen a reklámvideó hatásfokának fényében, de a trendeket figyelve is egyértelmű, hogy amire igazán érdemes időt fordítani, az inkább egy zsiráfos feladványvideó.

Az előző posztban mutatott videónak 80 megtekintése volt. Hozott 3 lájkot az oldalnak. Ezzel szemben a sima oldal-hirdetésre 60 kattintóból 40 nyomott is lájkot, szóval akár azt is mondhatnám, hogy mindaz a rengeteg munka és tanulás, amit az előző posztban mutatott animációba fektettem, fabatkát sem ért. Csakhogy!

Azáltal, hogy bizonyos alapismereteket elsajátítottam, egyből ötleteim is támadtak közben, hogy ezt még mi mindenre lehetne használni. Az egészen nagyszabású hülyeségek és gány igénytelenségek listájából végül egyetlen ötletet valósítottunk meg, mégpedig azt, hogy a feladványokat ezentúl videóban posztoljuk. Ez egy tök kézenfekvő és egyszerű ötlet, meglátjuk majd, hogy van-e rá kereslet.

Az úgy volt, hogy a reklámfilm néhány megoldásában bizonytalan voltam, és fölmentem a youtube-ra, hogy rákeressek néhány amatőr animációra, amiket még régebben láttam, és emlékeztem, hogy megoldottak hasonlót, mint ami az én problémám. Rosszul emlékeztem, úgyhogy különböző keresőszavakat próbálgatva új animációkat kerestem, és egyszercsak előttem termett az Arc nélküli manus. Valószínűleg én voltam az utolsó ember Magyarországon, aki még nem hallott róla, és ezáltal, hogy én is sorra kerültem, már teljes a kör. Mivel Simon eszeveszettül jó, ezért nem is szégyellem, hogy ez adott ötletet arra, hogy a mi zsiráfunk is időről időre új videóval jelentkezzen. Először a konkrét koppintás is megfordult a fejemben, hogy mondjuk a törökországi események kérdésben tépi a zsiráf az arcát ordítozva, következő héten pedig a kínai gazdasági lassulás körüli téveszméken őrjöng. Viszont sikerült egyedi hangot találni, és olyan témát, amit eddig is vittünk, hiszen már volt 10 feladvány korábban.

Ezután jön az, hogy csiszoljuk a formát, mert azért van szemünk. Az egészben az a legjobb, hogy a jövőre is gondolva próbáltunk minden szerzői jogot tiszteletben tartani. Így jutott eszembe az, hogy van nekem egy 14 éves unokaöcsém, aki évek óta szórakozgat zeneszerkesztő progikkal, és csak rákérdeztem nála, hogy készítene-e valami filmzenét. A reklámét kb. 20 perc alatt hozta össze, ezt a zenéjt pedig másnap küldte át. Meggyőződésem, hogy akik milliókat zsebelnek be a profi projectekben, ők is kb. ennyi idő alatt szülik meg a dolgokat, de akkor is vicces volt, hogy mi Robival heteken át bütyköltük a videót, aztán még kb. 2 hónapon át csiszoltuk, Milán ezzel szemben egy délután alatt kirázta a zenét a kisujjából.

Végső soron ez a videó is egy olyan termék, ami mellékterméke egy fontosabbnak hitt dolognak, mégis végül ez lett igazán fontos.

Szóval ezért volt a leállás a FB posztolásokban május-júniusban, mert inkább erre a fejlesztésre koncentráltunk. De lassan cikkeket is kéne már írni, elvégre ott indult a dolog két éve...

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr465395574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása