Web DIY bölcsészeknek

2014.06.02. 15:36

Sokkal nagyobb pukkanást terveztem az első e-könyvemnek, de a lényeg, hogy lerántom a leplet a dologról, ami miatt február óta nagyjából senkivel sem találkoztam, és ami miatt folyton elkéstem a munkahelyemről. Ez egy e-könyv, a címe: Web DIY bölcsészeknek.

cover2.jpg

Nagyjából Karácsony környékén jött meg a kedvem a dologhoz, de ez ilyen pityutanarur dolog, hogy valójában már 2011 nyarán, mikor az első PHP kódot sikerült összeraknom, már akkor felmerült bennem, hogy ezt világgá kell kürtölni. Februárban álltam neki a könyvnek, márciusban végeztem vele, aztán jöttek az utómunkálatok, amit két hete hagytam abba.

Az ember nem is gondolná, hogy a web programozás alapja mennyire könnyen elsajátítható, tulajdonképpen ez a felismerés késztetett az írásra. Ennek következtében csak menet közben derült ki, hogy rajtam kívül nagyjából 2 embert érdekel még a dolog, de tulajdonképpen ujjgyakorlatnak nem volt rossz.

Laci kérdezte, hogy a könyvvel a tök nulláról egy működő weboldalig el lehet-e jutni, és nagyon bizonytalanul adtam választ, mert ez a könyv máshogyan működik. Elképzelés nélkül nem megy, tehát ha úgy olvassa az ember, hogy "tanulgatok egy kis programozást", akkor fogalmam sincs, mire megy a könyvvel (ettől még működhet), de ha kérdésekkel veszi a kezébe, pl. "láttam egy jó honlapot, hogyan lehet olyat csinálni", akkor úgy biztosan megy. Persze nem én vagyok a webfejlesztők császára, ebben a könyvben csak a gyakorlati alapok szerepelnek, viszont van hozzá egy fórum, ott fel lehet tenni további kérdéseket.

Szerettem volna támogatókat is a dologhoz, de egyeztettem okos kollégákkal, és most az elején inkább megnézem, mire megy a dolog ridegtartásban (google play, ebookz.hu, stb.), és ha van piaca, akkor lesznek támogatók is, de egyébként meg most minenki arra fogad, hogy a projekt kb. 7 évvel ezelőtt lett volna érdekes.

Az viszont igaz, hogy minél analfabétább fogyasztók vagyunk, annál kiszolgáltatottabbak vagyunk a technológiának és a technológia tudóinak. Ez pedig egy jó motiváció lehet a könyv elolvasására.

A könyv itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr416259928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2014.07.09. 16:47:59

középfokú gazdasági infó szakmám van, most töri/magyar szakos tanárnak készülök. EZ A MEKKA, KÖSZÖNÖM!
süti beállítások módosítása