Emelkedett a szar piaci ára. Vállalatközeli forrásból tudom, hogy a "fos MÁV" és a "szar Volán" ára bedrágult a diákok számára, mert a szarra járó 67,5%-os kedvezmény 50%-ra csökkent.
Kezdem a legjobbal: IC jegy, Budapest-Szombathely, teljesárú, 2. osztály: 4000 ft.
50%-os kedvezménnyel2000 2200 ft. Ez olyan, mint a 2*2 néha 5-dolog. Persze, tudom, mindenre van magyarázat, nyilván. (A helyjegyre nincs kedvezmény, az ára fix, az 50% csak a vonaljegyre szól) De engem ez a legkevésbé érdekel. 4000 fele 2200.
Amúgy minden csak simán berefromálódott. Kedvenc gyorsvonatom, amelyik olyan gyors, hogy a távolságot osztva a menetidővel 63 km/h átlagsebességet kapok, 1000-ről 1600-ra reformálódott. Viszont még mindig nincs olyan, hogy mondjuk 6-kor elindulok Kőszegről, és 8-ra odaérek Budapestre. Autóval persze meg lehet oldani, de ugye az autó, 1990-es gyártású, az már a jövő. Egy vasúttársaságtól ne várjunk már el mindenféle böszmeséget. Például hogy gyors legyen.
Megreformálódott a Szombathely-Kőszeg busz ára is: a korábbi 92 helyett most 190 forint, vagy valami ilyesmi. Persze torzítok: 92 akkor, ha a Kóbor Macskáig kérem, mert ha végig kérem (onnan még 2 perc),akkor már 112 ft volt. Tehát kb. 92-ről 180-ra és 112-ről 190-re refromálódott. Ezzel a busszal elégedett vagyok: a negyedórás autóutat 35 perc alatt teszi meg, úgy, hogy fölszedi a falvakból a jónépet. Tétényből az egyetemre is kb. ennyi volt a menetidő. Igaz, úgy hallottam az Egyesült Államokban baromira gyorsabbak a buszok, de ott az utak is szélesebbek, és nem olyan nagy szám, ha elkészül egy újabb autópálya, szóval ott lehet repeszteni.
Összességében ennyi volna, még persze vissza kell emlékeznem a vészfék mozgalomra, aminek annyi értelme volt, mint hozzászólni a témához. Egyrészt, ha valami pénzes dolgot elhatároznak a Parlamentben, az akkor is megtörténik, ha sokan nem akarják. "kimennek az utcára, de majd megunják"-és így is lett, nem mintha ehhez olyan nagy jóstehetségnek kéne lenni. Másrészt viszont ha már megmozdulnak, és vészfék, meg minden, húzzák is meg. "Mérsékeltek vagyunk, nem vagyunk radikálisok"-tök jó, tényleg, egyszerűen aranyosak. Igaz, az életköltségek is mérsékeltek, úgyhogy indokolt a nagy kompromisszumkészség. Én mondjuk nem remegtem rá a témára, de annyit akkor is megjegyeztem, hogy nálunk "elkúrtuk" kell ahhoz, hogy jogosnak érezzen egy kis réteg egy tüntetést. Nálunk az útlezárás kisebb fennakadást okoz, mint a kőszegen a szombati piacnap. De legalább a vészfékesek készítettek egy honlapot.
Na, a lényeg, hogy mostantól majdnem duplája a vonatjegy, és vizsgaidőszak végére beletörődök majd. Jó állampolgár vagyok? Segítettem megreformálni az országot?
Kezdem a legjobbal: IC jegy, Budapest-Szombathely, teljesárú, 2. osztály: 4000 ft.
50%-os kedvezménnyel
Amúgy minden csak simán berefromálódott. Kedvenc gyorsvonatom, amelyik olyan gyors, hogy a távolságot osztva a menetidővel 63 km/h átlagsebességet kapok, 1000-ről 1600-ra reformálódott. Viszont még mindig nincs olyan, hogy mondjuk 6-kor elindulok Kőszegről, és 8-ra odaérek Budapestre. Autóval persze meg lehet oldani, de ugye az autó, 1990-es gyártású, az már a jövő. Egy vasúttársaságtól ne várjunk már el mindenféle böszmeséget. Például hogy gyors legyen.
Megreformálódott a Szombathely-Kőszeg busz ára is: a korábbi 92 helyett most 190 forint, vagy valami ilyesmi. Persze torzítok: 92 akkor, ha a Kóbor Macskáig kérem, mert ha végig kérem (onnan még 2 perc),akkor már 112 ft volt. Tehát kb. 92-ről 180-ra és 112-ről 190-re refromálódott. Ezzel a busszal elégedett vagyok: a negyedórás autóutat 35 perc alatt teszi meg, úgy, hogy fölszedi a falvakból a jónépet. Tétényből az egyetemre is kb. ennyi volt a menetidő. Igaz, úgy hallottam az Egyesült Államokban baromira gyorsabbak a buszok, de ott az utak is szélesebbek, és nem olyan nagy szám, ha elkészül egy újabb autópálya, szóval ott lehet repeszteni.
Összességében ennyi volna, még persze vissza kell emlékeznem a vészfék mozgalomra, aminek annyi értelme volt, mint hozzászólni a témához. Egyrészt, ha valami pénzes dolgot elhatároznak a Parlamentben, az akkor is megtörténik, ha sokan nem akarják. "kimennek az utcára, de majd megunják"-és így is lett, nem mintha ehhez olyan nagy jóstehetségnek kéne lenni. Másrészt viszont ha már megmozdulnak, és vészfék, meg minden, húzzák is meg. "Mérsékeltek vagyunk, nem vagyunk radikálisok"-tök jó, tényleg, egyszerűen aranyosak. Igaz, az életköltségek is mérsékeltek, úgyhogy indokolt a nagy kompromisszumkészség. Én mondjuk nem remegtem rá a témára, de annyit akkor is megjegyeztem, hogy nálunk "elkúrtuk" kell ahhoz, hogy jogosnak érezzen egy kis réteg egy tüntetést. Nálunk az útlezárás kisebb fennakadást okoz, mint a kőszegen a szombati piacnap. De legalább a vészfékesek készítettek egy honlapot.
Na, a lényeg, hogy mostantól majdnem duplája a vonatjegy, és vizsgaidőszak végére beletörődök majd. Jó állampolgár vagyok? Segítettem megreformálni az országot?
A bejegyzés trackback címe:
https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr5473022
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
drusilka 2007.05.09. 21:46:52
Nézd a jó oldalát: úgysem fogsz ráérni mostanában utazgatni és sörözni, tulajdonképpen új perspektívák nyílnak a spórolásra. És sose feledd, Hrabal gyerekkori traumája a sörgyár volt.
drusilka 2007.05.09. 21:48:13
Ui.:kösz a könyveket.
pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2007.05.10. 00:08:29
ja, mindegyik szar. Az egyikben van egy fejezet, ami némiképp kapcsolódik a dolgozattémádhoz, de most már meg vagyok győződve arról, hogy erről a témáról még nem született könyv.
lede 2007.05.10. 11:22:49
Hm, hát igen az ember fia/lánya számára már nem csak egy orvos, vagy jogász családba való benősülés/férjhezmenés lesz vonzó, hanem a mávos volános családokba is:D
drusilka 2007.05.11. 00:28:09
Lede, oda születni kell.
azt mondta: