Az Ember gyermeke egész jó, bár a 28 nappal később még jobb, igaz tök más :) Angliának már csak azért is jól áll az ilyen film, mert Orwell brit volt, és bármi, ami bizarr (társadalmilag), az "olyan orwelles". Mindenkinek ajánlom, bár szerintem egyszer bőven elég megnézni, mint például a Különvéleményt. Örömteli, hogy nem egy ember roppantja össze a rendszert - milyen lett volna '56 végkifejlete, Hollywoodi észjárással - sőt, kivételesen nem is roppantja össze, egyszerűen csak egy ügy kapcsán megpróbálja kikerülni. [a történet dióhéjban: meddők a nők, nincs rá ellenszer, káosz a Földön, Nagy Britannia még tartja magát, úgyhogy jönnek a bevándorlók. Egy bevándorolt csaj viszont terhes, őt kell kijuttatni a szigetországból, mert a kormányzat és az ellenállás is csak politikai céljaira kihasználná. A főhős (Artúr király) kijuttatja]
A Deja vu viszont kimondottan borzalmas. (Egy mozit persze megér) A film érdemi része ott marad abba, ahol a Különvélemény kezdődik, ami ott marad abba, ahol belefullad a Primer felületes (vagy a Tökéletes trükk) adaptálásába. Rögtön, ezzel párhuzamosan kezdetét veszi a Pillangó-hatás, amibe szerencsére mégsem kavarják bele magukat eléggé (hiszen nem pillangósodik a hatás, egyszerűen csak sors van, és kész), viszont végig olyan idegesítők a kütyük, mint a kilencvenes évek akciófilmjeiben: akkor csak prüttyögött minden egyes zoomoláskor, és grafikus felülete volt minden algoritmusnak - most viszont ezt már kihagyták, de belevették az új hülyeségeket. A legnagyobb ilyen hülyeség (még a filmben is lecsapta a biztosítékot), mikor lézerrel rávilágít Denzel Washington a kivetítőre, és azt látják a téridő másik pontján. Akkor a cetlit miért kellett egy nagy bojlerba tenni, hogy átdobják a múltba, miért nem dörzsölték hozzá a plazmatévéhez (vagy vetítővászonhoz?)? Vagy ha már hajlítják a téridőt, nem teljesen mindegy, hova hajlítják? Miért, mert még csak annyira erős a majomfejű tudós, meg a cseresznyemagfejű tudósnő, hogy csak négy és fél napnyit tud hajlítani? Szóval a deja vu-met elnyomták ezek a baromságok, pedig a panelekből építkezés tényleg csupa ismerős dolgot hozott.
Ja igen, ideje talán ezt a történetet is zanzásítanom: Denzel Washington jó nyomozó, amint egy hajórobbantás ügyében nyomoz, bevonja hát az FBI a nyomozás FBI-os részébe. Az FBI meg tudja nézni a múltat, de Denzel W. bűnmegelőzést akar, és az Einstein-Rosen hídon ő maga megy át. Itt aztán Superman, Pókember, William Wallace és egy jelenet elejéig dr. Csernus lesz belőle, hogy aztán smároljon az elbűvölő Paula Pattonnal. Ó egek!
A legjobb a sajtóanyag:
"Doug Carlin (Denzel Washington) ügynököt rutinnyomozás közben éppenséggel egy déjá vu vezeti váratlanul egy titokzatos bűncselekmény nyomára. Eredetileg bizonyítékokat kellett volna gyűjtenie, miután egy New Orleans-i kompon bomba robbant. Közben azonban rá kell jönnie, hogy amit a legtöbben puszta képzelgésnek hisznek, valójában sokkal nagyobb erőt képvisel."
Hát déjá vu-ről szó sincs a filmben, vagy én tudom rosszul, hogy akkor van déjá vu, amikor úgy érzed, mindez már megtörtént egyszer, te már olvastad ezt a bejegyzést, és pont ugyan így ültek a lányok az ágyadon. Vagy amit Neo látott: pont ugyanígy egy fekete macska nyávogott egyet. Hát semmi ilyen nem volt, esetleg a végén, amikor a csaj nem tudja hova tenni, hogy az előbb még az autóban várt a halálra D.W., most meg itt jön. Aztán hamar feloldja az ellenmondást: "hm, az ikertestvére is megteszi!"
A "sokkal nagyobb erő" meg nem tudom, hogy jön a képbe. Nem képzeleg senki! Esetleg Paula Patton, mert érzi, hogy figyelik. Ő volna az a bizonyos legtöbben? Zavaros...
Akinek tetszett a The Butterfly Effect 2. (!), annak ez is tetszeni fog. Aki szórakozni akar, annak is. Ha meg megbántad, hogy megnézted, vígasztalódj azzal, hogy mindez már megtörtént egyszer. És újra meg fog történni :)
A Deja vu viszont kimondottan borzalmas. (Egy mozit persze megér) A film érdemi része ott marad abba, ahol a Különvélemény kezdődik, ami ott marad abba, ahol belefullad a Primer felületes (vagy a Tökéletes trükk) adaptálásába. Rögtön, ezzel párhuzamosan kezdetét veszi a Pillangó-hatás, amibe szerencsére mégsem kavarják bele magukat eléggé (hiszen nem pillangósodik a hatás, egyszerűen csak sors van, és kész), viszont végig olyan idegesítők a kütyük, mint a kilencvenes évek akciófilmjeiben: akkor csak prüttyögött minden egyes zoomoláskor, és grafikus felülete volt minden algoritmusnak - most viszont ezt már kihagyták, de belevették az új hülyeségeket. A legnagyobb ilyen hülyeség (még a filmben is lecsapta a biztosítékot), mikor lézerrel rávilágít Denzel Washington a kivetítőre, és azt látják a téridő másik pontján. Akkor a cetlit miért kellett egy nagy bojlerba tenni, hogy átdobják a múltba, miért nem dörzsölték hozzá a plazmatévéhez (vagy vetítővászonhoz?)? Vagy ha már hajlítják a téridőt, nem teljesen mindegy, hova hajlítják? Miért, mert még csak annyira erős a majomfejű tudós, meg a cseresznyemagfejű tudósnő, hogy csak négy és fél napnyit tud hajlítani? Szóval a deja vu-met elnyomták ezek a baromságok, pedig a panelekből építkezés tényleg csupa ismerős dolgot hozott.
Ja igen, ideje talán ezt a történetet is zanzásítanom: Denzel Washington jó nyomozó, amint egy hajórobbantás ügyében nyomoz, bevonja hát az FBI a nyomozás FBI-os részébe. Az FBI meg tudja nézni a múltat, de Denzel W. bűnmegelőzést akar, és az Einstein-Rosen hídon ő maga megy át. Itt aztán Superman, Pókember, William Wallace és egy jelenet elejéig dr. Csernus lesz belőle, hogy aztán smároljon az elbűvölő Paula Pattonnal. Ó egek!
A legjobb a sajtóanyag:
"Doug Carlin (Denzel Washington) ügynököt rutinnyomozás közben éppenséggel egy déjá vu vezeti váratlanul egy titokzatos bűncselekmény nyomára. Eredetileg bizonyítékokat kellett volna gyűjtenie, miután egy New Orleans-i kompon bomba robbant. Közben azonban rá kell jönnie, hogy amit a legtöbben puszta képzelgésnek hisznek, valójában sokkal nagyobb erőt képvisel."
Hát déjá vu-ről szó sincs a filmben, vagy én tudom rosszul, hogy akkor van déjá vu, amikor úgy érzed, mindez már megtörtént egyszer, te már olvastad ezt a bejegyzést, és pont ugyan így ültek a lányok az ágyadon. Vagy amit Neo látott: pont ugyanígy egy fekete macska nyávogott egyet. Hát semmi ilyen nem volt, esetleg a végén, amikor a csaj nem tudja hova tenni, hogy az előbb még az autóban várt a halálra D.W., most meg itt jön. Aztán hamar feloldja az ellenmondást: "hm, az ikertestvére is megteszi!"
A "sokkal nagyobb erő" meg nem tudom, hogy jön a képbe. Nem képzeleg senki! Esetleg Paula Patton, mert érzi, hogy figyelik. Ő volna az a bizonyos legtöbben? Zavaros...
Akinek tetszett a The Butterfly Effect 2. (!), annak ez is tetszeni fog. Aki szórakozni akar, annak is. Ha meg megbántad, hogy megnézted, vígasztalódj azzal, hogy mindez már megtörtént egyszer. És újra meg fog történni :)
A bejegyzés trackback címe:
https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr6476919
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
azt mondta: