Kényelmi díj

Címkék: klasszikus bejegyzés

2007.11.06. 10:44

Jól megszívatom magamat időről időre a kényelmességemmel, úgyis az a baj, hogy kevés a pénz.
1) telefonszámlák. Természetesen sosem fizetem be, mindig csak mikor megjön az sms, hogy 48 órán belül letiltják. Egy ilyen fizetés után nagyon rosszkedvű vagyok, és szegény. Ilyenkor elkezd bosszantani mindenféle szar. Ha lejár az adósrabszolgaságom (hűségszerződés), egyből kártyásra váltok.
Most azzal tetéződött a baj, hogy épp készülődtünk a Biharba, amikor kaptam a 48 órás sms-t, és ugye kaució az autóra, meg előre kifizetni a bérlést, venni túrakiegészítőket (kesztyű, stb.), szóval egy vasam sem volt, hogy olthassam a szolgáltatóm éhségét. Letiltották a telefont, innentől számítva 10 napom volt, hogy ne terelődjön jogi útra az eset, amiből 6 ugye Erdélyben telt el, 4 pedig a vonaton, a szobámban és ahol dolgoztam. Mígnem talán a 9. napon internetes átutalással félig pont került a dolog végére, csakhogy péntek volt, ami munkaszüneti nap volt, és ilyenkor az internet is munkaszünetel, tehát a tranzakció csak hétfőn kezdődött (vitték át a biteket a markukban a bank munkatársai a telefonszolgáltatómnak). Ez hétfőn derült ki, mikor a kényelmi díjat, a visszakapcsoláshoz szükséges 2500 ft-ot akartam befizetni, és egyszer s mindenkorra megbánni a kényelmességet. Egyrészt amit a netes átutalásról kinyomtattam, azt nem fogadták el, elzavartak a bankhoz, hogy kérjek igazolást. Onnan meg elzavartak, mert a számla, amiről történt az utalás, a nővéremé volt (hiszen nekem csak készpénzem volt akkor, azt meg nem tudtam bedugni az internetaljzatba), és egyébként is csak tételenként 500 forintért adnak igazolást. Három számlarendezés esetén ez 1500, úgyhogy betettem a fülembe egy jó kis zenét, vettem hasábburgonyát, és le******** a Battlestar Galactica Razor című epizódfilmjét, amit megné**em, mert volt még ezen kívül más fizetnivalóm is.
2) Szólt ugyanis az egyetem, hogy pityu csenget 7000. Én izzadtságból élek, még csak nem is bérből, úgyhogy mondom, inkább kiélveztem amit még lehetett, ha majd úgyis rámköszönt a hét szűk esztendő. Ez az egyetemes fizetnivaló pedig abból fakad, hogy még a nyári vizsgaidőszakban volt két vizsga, amin nem jelentem meg. Az egyik a pedagógia szigorlat volt, aminek elbuktam az előfeltételét, ezért megjelentem a vizsga napján, kérve a tanárt, hogy adjon egyest, hogy ne kelljen fizetnem meg-nem jelenési díjat, aztán majd az uv időpontjára meglesz az a hülye pedagógia 3 vizsga, és akkor már kaphatok végleges érdemjegyet. De ő mondta, hogy nem adhat egyest, mert nincs meg az előfeltételem. Ugye. Magyarul mikor elbuktam a tárgyelőfeltételt, akkor nyertem egy 2000 forintos csekket egyúttal. Ezen kívül kaptam még 2000 forint kivetést, ami lövésem sincs, hogy mi, ugyan úgy "nem jelent meg a vizsgán" szöveg van mellette. Bizonyára úgy volt. Valószínűleg valami utolsó pillanatbani vizsgaidőpont váltás az oka, ok nélkül nem vetnek ki semmit, de ha mégis, kényelmi okokból inkább nem foglalkozok vele, megy hát ez a 2000 is a kényelmi díj mellé.
Viszont van még a 3000 forint befizetnivalóm is, amiért az indexemet nyáron nem írattam alá a Borneón lévő tanárommal. Ilyenkor jön a tanszékvezető, akit szintén nem találtam, persze mindenki más megoldotta a helyzetet, szóval ez sem a "szegény pityu" kategória, de bírság lett belőle, úgyhogy itt a helye. Ezt a tanárt aztán októberben sikerült is elérnem, viszont kiderült, hogy van egy elhagyottnak szánt kurzusom, amit a tanárnő inkább elégtelenül elvégzett kurzusként tüntetett fel az etr-ben. Ezzel is rohangálni, hogy írja alá a papírt, amiben megbánja, hogy nekem egyest adott, mert nem is adhatott érdemjegyet, hiszen annyit "hiányoztam" (a hirtelen jött Nyúzos tisztség miatt év közben kellett "leadnom" a tárgyat). De mire ez az aláírás is meglett, már belecsúsztam egy hónappal a "különeljárási díj" időszakába.

Tanulság: amit ma valahogy megtehetsz, azt tedd is meg valahogy, mert sokba kerül a kényelmesség.

Adományokat a 00000000-12389xdf38-00000 számlaszámra várok. A közlemény rovatba szíveskedjetek beírni: "ne vádold magad pityu, ők a szemetek!"

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr82220055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

allil 2007.11.06. 22:40:30

Ha ez némileg vigasztal,ma fizettem ki a kinti kolidíjam+15 eurot internetért, aminél 3 gigás letöltési korlát van, ráadásul a hétvégi karbantartási munkálatoknak köszönhetően nem is lesz. Ha megnyernéd a lottot, adakozz, és juttasd ki hozzám a közigazgatási jog könyvemet is. plíz

pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2007.11.06. 23:41:32

oké. Lacival beszéltem, Krisztinek még nem szóltam, de elvben ráér dec. 1 körül. Akkor majd viszem azt a közigjogot :) az adományt nem viszem. És jó lesz
süti beállítások módosítása