a legkisebb is számít...

2008.10.22. 08:50

>>új fejlemények a bejegyzés végén

Mint említettem, mindig... wáááááááááááááá! Szegény Szabi megkérdezte, hogy mi van, mondtam hogy nem akarok róla beszélni, erre azt hitte hogy a szobaközösség életében történt valami válság, úgyhogy egyre csak kérdezte, hogy mi van. Én meg ordasul leugattam, hogy nem akarok róla beszélni, értse már meg. De groteszkké vált a helyzet, úgyhogy megadtam magam, ti se maradjatok ki - szerintem az eset van annyira szürreális és ironikus, hogy írjak róla.

Laci mondta, hogy valószínűleg túl szoros a gumi a szelepen. Nyújtogattam-gyengítgettem, így ma reggel mikor újra megpróbáltam pumpálni, nehezen bár, de felpumpáltam. (Fél órába telt, és szétment a csuklóm, de erősebb voltam, mint a szelep) Elmentem próbakörre, boldog voltam mint egy óvodás. A hátsó fék viszont épphogy csak valamennyit fogott, úgyhogy villáskulcsot ragadtam: kilazít, bovden megfeszít, rászorít. A kilazításig jutottam, lásd kép.

Most jöhet egy özönvíz előtti aprócska, ámde nélkülözhetetlen alkatrész felhajtása a városban. Arra is gondoltam, hogy az első fékről cserélek csavart, de az első fékpatkó másmilyen... dó!

FEJLEMÉNYEK:

szerencsés módon a közelben lévő biciklisbolt, amivel tegnap meggyűlt a bajom, most jó pontokat szerzett. Egyrészt észrevettem, hogy régi Csepel pusztabájkot is javítottak, nem voltak olyan elrugaszkodottak, mint a másik helyen, ahol megkért az eladó, hogy nézzek már körül a világban, a biciklim elavult. Hollandiában mi lenne az ilyen biciklisboltokkal? Másrészt pillanatok alatt sikerült megvennem a szegeccsavart a fékpatkóba.

UGYANAKKOR! Félig hülyeség volt, de hasznomra vált: hátsó fék nélkül is bicajjal vágtam neki a városnak, gondoltam az első fék is megteszi, és majdnem így volt, de nem ez a lényeg. A lényeg az, hogy a hajtókar kilazult és majdnem leesett. Tehát vagy rosszul húztam meg (aligha), vagy az előző -nem szabvány- hajtókar tönkretette a monoblokkban a menetet. Valószínűleg ez utóbbi lesz a baj, de ezúttal nincs nagy gáz, mert a múltkor idegességemben monoblokkot is vettem a hajtókar mellé, hogy azzal már ne szívhassam meg. Csak az új monoblokkhoz nem imbuszkulcs, hanem csőkulcs kell, amim itt nincs. De majd kérek a Lőrinc bácsitól.

Már csak a csapágyaknak kell eltörniük, és vadiújnak számító biciklim lesz, ugyanis új váltót is vennem kellett, és ezzel a csapágyakat leszámítva már minden alkatrész megmutatta hogy tud elromlani. A Rudasnál menekültem a piroshetes elől, amikor az első váltón följebb akartam ugratni (a hátsó elejétől fogva nem működött), erre a váltófej (bizonyára nem ez a neve) keresztbefordult. Normál esetben ugye nem fordul sehová, hanem jobbra-balra elmozdul. De most kifordult, szerencsére a (forgalmi)lámpa piros lett, úgyhogy nyugodt körülmények között juthatott el az agyamig, hogy nem tudok tekerni, mert a keresztbefordult váltófej blokkolja a láncot. Félreálltam, és végül mindenféle deformálással tudtam utat csinálni a láncnak, na ez után történt hogy a hajtókar lötyögni kezdett.

Így aztán a biciklisboltban már vettem megint egy pumpát (most azt a hagyományos oldschool szürkét), váltóbovdent előrelátóan, első-hátsó váltót, csavarszegecset a fékpatkóba.

Az a bicikli akkor is szolgálni fog engem, ha ilyeneket csinál. Ha négy héttel ezelőtt a Dunába dobtam volna, most több tízezer forinttal lennék gazdagabb. Ha pedig meg sem vettem volna... De egyébként ez a fél óra, amit a belvárosban karikáztam, ez nagyon megmelengette ám a szívemet. Nem bántam meg hogy megvettem, csak legközelebb utilitaristább leszek, ha veszek valamit. Ha az a cél hogy működő biciklim legyen, akkor csak olyan biciklit veszek, ami működik. Következésképpen leküzdöm a lelkesedésemet, és megvizsgálom a biciklit, nem pedig ujjongva felpattanok rá, és odadom a pénzt érte. Hülyegyerek.

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr17725886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pityu 2008.10.22. 22:30:04

kellett még vennem lánc-satut (vagy várhattam volna a bicikliszerelőkre hétfőig), megvettem, kitaláltam hogy kell használni, és most MŰKÖDIK a bicaj. A hajtókart 6 kilométerenként meg kell szorítani, de alapvetően működik a bicikliiiiiii
süti beállítások módosítása