Felszabadulás

2009.03.20. 10:39

Nem is tudom, milyen lesz az élet a Battlestar Galactica befejeződése után. Ma este adják le Amerikában a sorozat befejező részét, és csak sejthetitek, hogy mennyire nevetségesen átjárt az izgalom engem is.

Három évvel ezelőtt történt az, hogy Griff ftp szerverén megtaláltam a bizonyos Battlestar Galactica első és második (annak a felét) évadát, amit a Kokos annyira ajánlott korábban. Letöltöttem, és két napon át csak a gép előtt ültem. Nagyjából negyed óra elteltével már függő lettem. Aztán hétfő lett, úgyhogy azt a maradékot apránként fejeztem be. Az újabb és újabb részeket pedig eléggé elítélhető módon torrenten szereztem be. A Simpsons mellett a BSG volt, ami angolul tanított. Amúgy nem tudnám, hogy mondják "ezredes!" Felordítottam a fájdalomtól, amikor kiderült, hogy a negyedik (befejező) évadot két részre bontják, mert úgy éreztem sosem derül már fény a sorozaton végigvonuló rejtélyre, vagyis rejtélyekre. Sosem lesz már nagy durranás.

És most eljött a végső kétely ideje! Az már kiderült számomra, hogy nem 45 perces rész lesz, hanem még 90-nél is több (mert attól is féltem, hogy ezt a dagályosan nagyszabású kábítószer-szerű sorozatot egy sima 45 perces résszel zárják le). Attól viszont még most is félek, hogy nem tudnak a rendezők elég nagyot durrantani, így feledve minden rejtélyt és kalandot és kihívást és várakozást, egy egyszerű, racionális befejezéssel szolgálnak majd. A Battlestar Galactica, az űrhajó használhatatlanná öregszik a sok harcban, és elhagyják a fedélzetét. Az emberiség további sorsát pedig csak sejteni lehet, de a jövőbe már nem kíséri el őket a vén csatahajó. Úgyhogy azt mi sem látjuk. Ez lenne a sorozatok történetében a legparasztabb befejezés. Racionális, egyszerű, kegyetlen, kiábrándító. Egy életre megjegyeznék a nézők.

De az is lehet, hogy bevállalják a kihívást, és überelni fogják az eddigi négy év majdnem tömény zsenialitását. Hogy jó volt, aztán mégjobb lett, aztán nagyon jó, aztán szuperjó, aztán egy "mindfuck", ahogy a művelt kollégák emlegetik.

Az biztos, hogy miután majd letöltöttem ezt az utolsó részt, és meg is néztem, akkor a BSG már nem lesz többé az életemben, és az agyamban több hely jut az értelmes dolgokon való gondolkozásnak.

Végül egy válogatás, hogy mennyire kocka módon átjárta a gondolkozásomat a BSG:

először is az első fejléce a blogomnak:

másodszor egy nyári amerikai élménybe szőtt elszólás

végezetül egy bemutató a magyar szinkronról, amiben az "at sublight"-ot szubfénynek fordították

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr991013681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása