Bográcsozás

2009.04.26. 21:55

Holnap féléves közgyűlés lesz a koleszban, utánára bográcsozást szerveztünk. Ingyencirkusz. Plakát ihol:

A grillezéshez a pác elkészítését magamra vállaltam, talán kicsit túlságosan is bízva a képességeimben. Nem volt recept. Vehettünk volna kész pácot, de abban nem volt kihívás. Így viszont készítettem görög grillpácot, legalábbis azt tettem bele, ami abba kell. Az arányokra nézve nem találtam útmutatást. Eleve 5 kiló csirkemellet akartam bepácolni, holnap kiderül, hogy milyen lett. Ha a jövőben valaki hasonló cipőbe kerülne, mint én, álljon itt neki tájékozódási pontként ez:

grill grillezés pác grillpác baromfi csirke "sok ember" "öt kiló hús" görög

5 kiló csirkemellet az alábbi módon pácoltam be (holnap megírom, hogy érdemes-e utánam csinálni):

Nagyjából 2 kiló hagymát fölaprítottam. 3 fej fokhagymát széttrancsíroztam. Ezeket egy fazékban gyűjtöttem. Beleszórtam a fazékba 3 tasak szurokfüvet (oregánót), 2 tasak bazsalikomot, 0,5 tasak kakukkfüvet, 0,7 tasak őrölt rozmaringot, 0,4 tasak őrölt feketeborsot. Rájuköntöttem 0,8 liter étolajat, masszává gyúrtam az egészet. A "recept" írt sót, de az interneten mindenhol máshol azt írták, hogy sót csak gyorspáchoz szabad használni, mert a hosszú pácolás során megkeményedik tőle a hús.

Fogtam a melleket, és mivel sok éhes szájat kell holnap betömnünk, jó éles késsel két rétegbe szedtem mindegyik hússzeletet. Így kétszer annyi csirkemell-szeletünk lett! Bár vékonyabbak lettek, és azt hiszem a grillezésnél ez még nehézséget fog okozni.

A hússzaporítással párhuzamosan beleforgattam a szeleteket a mákosguba-szerű olajos masszába, és egy nagy fazékba fektettem őket gondosan, egymás hegyére-hátára.

Nagyjából 20 órát fog pácban állni a hús, egy hűtőszekrényben.

Most viszont föl kell készülnöm a holnapi órámra, úgyhogy mára ennyi!

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr581088168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2009.04.29. 12:28:21

pont így kellett! A pác megfelelő lett. Talán oregánóból egy tasakkal kevesebb kellett volna, a fél zacskók helyett pedig egészet kellett volna tennem, de így is sikeres volt a dolog.
A hús puha lett, sózni tényleg csak közvetlenül sütés előtt kell, grillezni meg úgy kell, hogy először nem kell forgatni, meg kell várni, míg megpirul az alja, és akkor egyben jön le a rácsról.
Én nyilván sokat akartam forgatni, hogy egyenletesen süljön, és nyilván cafatokra szakadt úgy a hús.
De ahogy nőtt az XP, úgy léptem a szinteket. :)
Szóval 7-8 hús után már jól ment, 30-40 hús után pedig nagyon jól.
süti beállítások módosítása