Twitter marketing

2013.11.11. 19:44

Nálunk nem megy úgy a twitterezés, mint Amerikában, de azért tettem egy próbát, hogy ami a Facebookon nem ment a visszafogott posztmegjelenítés miatt, az talán majd a Twitteren menni fog. Most ment tőzsdére a cég, biztosan van benne potenciál egy magamfajta magyar számára is. Állítólag kb. 20.000 napi szinten aktív magyar felhasználója van a rendszernek, és nekem kezdésnek ennyi elég is lenne.

location.jpgA próba kedvéért gyorsan utána is jártam a két legfontosabb dolognak: lehet-e időzítve posztolni, illetve lehet-e fizetett tweet megjelenítést intézni. Mindkettő aránylag könnyű, bár a Facebookon ez jóval egyszerűbb. Szupertitkos céljaim megkövetelik a magyar közönséget, szóval próbáltam beállítani a tesztkampányomban a magyar célközönséget, de a hely szerinti szűrésnél se Budapest, se Magyarország nem volt kiválasztható, de Berlin sem, és London sem, amit "le is fotóztam". Csak USA-n belül lehet szűrni.

Itt el is vesztette az értelmét a dolog, de sikerült megfejelniük még egy dologgal. A múltkor írtam, hogy a Facebookon 15 ft/klikk árat tudtam kiügyeskedni, szemben az átlagos 80-90 forinttal. Kiderült aztán, hogy a 15 az 30, mert a lájkolók fele víruslájk volt (nem a reklámot látta, hanem hogy az ismerőse kedvelte az oldalam), de a 30 is jutányos ár a mai világban. Hozzáteszem, hogy eszem ágában sincs erre költeni a zsebpénzem, de ha mondjuk egy üzleti befektetésen törném a fejem, akkor ezek a számok jó támpontul szolgálnának.

A twitteren egy "lájk" átlag 1,5-2 dollár, ami 250-300 forint az én fogalmaim szerint. Felejtsük is el.

Ez a tény jól megvédi a twitterezőket a spam áradattól, azaz tőlem.

Annyit még az egészről, hogy picit tanulmányoztam, milyen is a jó tweet, és rájöttem, hogy egyébként sem tudnék tweetelni, mert okostelefonnal a legkézenfekvőbb, de nekem nincs olyanom. Ha pedig lenne, én akkor is az a blogolós időanomália lennék, és képtelen lennék hirtelen ötlettől vezérelve világgá kürtölni egy-egy frappáns mondatot.

Még az is furcsa, hogy Európában elég gyorsan teret hódított annak idején az sms, emlékszem 2000-ben még Németh Ildikó barátnőm próbált rávenni az sms chatre sikertelenül. A lényeg ebből csak annyi, hogy akkoriban az USA-ban jelentéktelen mennyiségű sms-t küldtek az emberek, és amennyire tudom, ma sem küldenek olyan arányban sms-t, mint Európában. Ezzel szemben a tweetelés náluk jobban megy, nálunk meg kevésbé. Ez alapján nekem az jön le, hogy a két kontinens lakóinak lelkialkata különbözik egymástól, és ahogy Amerikában az sms jelentősége nem akkora, mint nálunk, úgy a Twitter sem lesz hatalmas sláger fordítva sem.

Ugyanezen az alapon a Google+ban sincs potenciál, mert ami ennyire folyik a csapból, és az embereket ennyire hidegen hagyja ennyi éven át, annak reszeltek. De ennek az ellenkezőjéről is meg vagyok győződve, amit majd talán egyszer kifejtek. De unalmas lett az életem, hogy ezekről írok... 

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr35627256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása