Elég fain hónapot sikerült zárni a mai nappal. A célkitűzésem az volt, hogy megnöveljem a hivatkozásokból származó forgalmat (belinkeljenek fontos oldalakra), és ezzel összefüggésben megnöveljem a Google felől érkező forgalmat. Az elsődleges reményem az volt, hogy Facebook nélkül felhúzzam 400-ra az oldalt. Sikerült. Sőt.

A Gazéta legjobb hónapja 2011 szeptembere volt, amikor 1011 látogatás történt. A legjobb hónap most már 2014 augusztus, mert most 1027 látogató érkezett.

A Google felől érkező forgalomban nem sikerült rekordot döntenem, de a második legerősebb hónap összejött. 2011 októberében 249 látogató jött, most augusztusban pedig 237.

A mélypontot jelentő idei júniusban kb. 120 volt, szóval örülök-örülök, de többet vártam. Nem a telhetetlenség miatt, hanem más oldalaknál azt tapasztaltam, hogy X mennyiségű hivatkozási forgalomhoz a Google igyekszik felzárkózni. Például nem sok veleje van a most augusztusban indított két új blogomnak, de már azokon is volt 21, illetve 77 google felől érkezett látogató, mert elég fain hivatkozási forgalom jön az indexről.

Még nem vetettem be minden tudományomat a Gazéta felfejlesztéséhez, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy szeptemberben ezeket a számokat felül fogom múlni, de a magabiztos szavak csak leplezik a folyamatos aggodalmamat.Mi van, ha a témáimra nem keresnek rá az emberek? Ezen aggódok, persze ez ilyen irreális aggodalom, mert nem egy szibériai törzs nyelvén írok, hanem egy 11-12 milliós nyelvterületre, tehát nyilván nem ez a keresési forgalom plafonja, amit most augusztusban értem el.

Viszont nem tétlenül aggódtam, hanem folyamatosan kutattam, próbáltam feltérképezni a potenciális keresési forgalmat. Az világos, hogy egy dolog az érdeklődés, és más dolog a keresés. Az előbbi esetében ha az ember szájába lóg egy cikk, és elolvassa, az érdeklődés. Az utóbbi esetében viszont a tudásszomj előfeltétel, abból lesz a keresés, és ha jól végzem a munkát, annak 10-15%-a csapódik le nálam. Tehát hiába érdekel egy komolyabb létszámot a geopolitika, nagyon súlyosan kevesen keresnek rá, de még mindig nem sikerült felmérnem, hogy mégis mennyire kevesen.

Irakra például a Google nyilvántartása szerint Magyarországon havonta átlagosan 4100-an keresnek, és véletlenül pont tudtam, hogy a kútfúrás iránt is ilyen nagyságrendben érdeklődnek. Nem akarok a bulvárral jönni, úgyhogy mással sokkolok: a magyar az egy múltba révedő nemzet. Itt egy összehasonlítás, hogy hányan keresnek rá a kútfúrásra, hányan Irakra, és hányan Dózsa Györgyre:

irak-dozsa.jpg

Ezt ha hamarabb tudom, lehet, hogy egy történelmi magazint indítok. Bár az esélyeim így is jók, hiszen a mostani eseményekből később történelem lesz, szóval 30-40 év múlva egész nagy potenciál lesz a Gazétában.

Ugyanakkor nem kell félteni, nyitva tartom a szemem. 2011-ben a Gazéta egyik szerkesztési elve az volt, hogy meg kell adni a népnek azt, amit akar - nem koncentrálhatok kizárólag a sok munkával előállított cikkekre. Így történt meg, hogy egy ausztráliai cápatámadásról is írtam, amiben leharapta a lábát a cápa a szörfösnek. A Gazéta három éves történetének legolvasottabb cikke lett, a keresési forgalom ötödét ez a cikk adja a mai napig. Most írtam is mellé egy összeállítást az adriai cápatámadásokról, és nem meglepő módon az augusztusi keresési forgalom egyharmadát pedig ez adta.

Ellensúlyozza viszont, hogy valaki belinkelte a Rodinia elméletéről szóló cikkemet a Wikipedia Rodinia szócikkéhez. Én meg rábukkantam egy olyan szócikkre, ami súlyosan csonka volt, történetesen pont írtam arról egy kegyetlen hosszú cikket, úgyhogy röviden a Wikipedián is összefoglaltam a lényeget. És feltüntettem külső hivatkozásként a Gazétát, mert ott ugye még többet lehet megtudni, és a moderátorok jóváhagyták, ezáltal pedig augusztusban 10 látogató érkezett a Wikipediáról. A gazétás blogajánló révén néhány bloggertárs elérhetőségét megszereztem, és rajtuk keresztül is megpróbálom növelni a linkprofilt, valamit tegnap megérkezett az első hírlevél feliratkozóm is (meglepett, hogy ma még létezik ilyen). Szóval az apró lépésekkel jól állok, kicsit fárasztó, de világos a jelentősége. A lovak a szekér elé vannak fogva, nem úgy, mint 2011-ben.

Három fogásban bíztam annyira, hogy újra nekirugaszkodtam a Gazétának. Az egyik a forráskód rendbe tétele, optimalizáltabb címadások, alcímek, és más kód oldali ajánlások, amikkel eredményesebben szerepelhetek a keresőben. Ezt elég jól teljesítettem, és az oldal betöltési sebessége is odaver (ha nincs a cikkben ezer kép). A másik fogás egy ötlet volt a linképítésre, amiről még korai lenne bármit is kijelenteni. A harmadik fogás a keresés alapú szerkesztési elv, amihez cikkeket kell írni, ebben állok a legszarabbul, mert ez a dolog természetéből adódóan egy felmenő rendszer, és nem is túl egzakt. Szóval szeptemberben folytatom ugyanígy. Most augusztusban a linképítés nyomta meg így a forgalmat, de reményeim szerint szeptemberben a Google is feljebb rangsorol. Aztán lesz még Facebook is szeptemberben, szóval folytatódik a menetelés.

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr566653597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása