A felháborító

2007.10.11. 14:57

Éppen olvasgattam ezt, mikor leesett, hogy van ezzel a Che Guevarával kapcsolatban egy régi rizsszem a seggemben. Mégpedig a Ráday utca végén (Kálvin felőli vége/eleje). (Ez olyan félig üres/félig teli szituáció??) szóval a rádays Che Guevara kávézó vagy étterem, vagy bár, én már nem is tudom. Nagyon nagy rizsszem volt, napokig sírtam.

A Rubiconban, vagy a Históriában olvastam Che-ről, addig lézerszemes pillantással néztem minden Che-s pólót, de ebben a cikkben volt néhány Che idézet, amiből az jött le, hogy ez a fazon egy naiv balek volt, akivel elszaladtak a lovak. A lényeg persze pusztán annyi, hogy Che-nek is az a baja, mint Orbán Viktornak, de jól tudom, hogy helyénvalóbb lenne GyF-et emlegetni (mpf!).

A történet a következő: vasárnapi kaját kellett enni, ehhez meg egy helyszínt keresni, és az lett a dolog vége, hogy a Che Guevarában kötöttünk ki. Eleve Ráday utca, aztán odabent jellegzetes rádayutcás pincérsrác mutatott asztalt (asztalhozvezetés egy Che Guevaráról elnevezett helyen), bordós-pirosas fal, elegánsabb bútorzat, és a falon egy Che portré. Sejthetően az étlapon olyan kajaneveket találtam, amikről még nem is hallottam (kispolgár), de egy kispolgár miért is hallott volna a proletárok és a latin-amerikai kizsákmányoltak ételeiről? Ne legyen félreértés, tudtam, hogy "mandzsu aranyréce-tojás maracuja szószban átsütött mandulapörköltel leöntve" lesz a menü. Annyit akarok csak jelezni, hogy egy ilyen vendéglőnek nincs joga Che Guevara nevét fölvenni, mert Che Guevara pont az ilyen vendéglők ellen küzdött, és legszívesebben ő is ilyen kajákat evett volna, de mivel a tányér másik oldalára született, úgy döntött, felfordítja a világrendet.

A helyzeten javítana, ha a dekoráció latin-amerikai lenne, de a Che kép (természetesen a fekete-piros) egymagában tartja a frontot az Észak-Atlanti civilizációval szemben. Hogy érthetőbb legyek: képzeljetek el egy iskolai menzát, képzeljetek a falra egy Van Gogh képet, és azt, hogy ezt a helyet Van Gogh Cafénak nevezik. Miért? (költői kérdés)

A névadásról még egy gondolatot: hogy ezt a bizonyos helyet Che Guevarának hívják, olyan ez, mint mikor egy ferences szerzetesnek két autója van. Vagy olyan ez, mintha GyF példaképe szent Ferenc lenne (a szociális program és a vagyonkezelés tekintetében). Szóval olyan oximoron-szerű.

[Egyébként meg elítélem az emberölést, úgyhogy ha nyitnék egy büfét az egyetemen, nem Che buffet-nek nevezném. Templomot sem neveznék el "kezéhez vér tapad" emberekről, kivéve ha már 900 évnél régebben hunytak el, és az aktuális állam léte nem neki lenne köszönhető. Ha például 900 év múlva még mindig létezne a kommunista Kuba, és ennyi év múlva már kubai identitással ugyan, de még mindig élnék, elneveznék egy teret Che Guevaráról, és örülnék, ha egy külföldi állam Che Guevara fesztivált rendezne. Persze Che nem kubai.]

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr59193388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balu · http://azigazzy.freeblog.hu 2007.10.11. 18:39:11

A címről az jutott eszembe, hogy van egy város, amit Hábor-nak hívnak, és van egy Al-, meg egy Fel-vég rajta, mert egy hegyoldalban fexik.

Van egy tó is közelben.

Találós kérdés: vajon melyikhez tartozik, és hogy hívják?

:)

pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2007.10.11. 20:42:15

:))
Olaszországban pedig az Alta patak elgátolásával született egy tó, aminek találóskérdés a neve.
:D

Balu · http://azigazzy.freeblog.hu 2007.10.12. 18:57:52

Hát, gondolkodtam rajta egy napot, de csak azt tudtam kitalálni, hogy altató. De nem ez, ugye? Mert akkor kérek segítséget!

Ha meg igen, akkor a nyereményt! :)

pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2007.10.13. 10:35:11

tiéd a nyeremény, egy egyszemélyes hétvégi délután a Nyugati pályaudvar büféjében. A fogyasztás önköltségi!

SUDI 2007.10.15. 19:30:03

elmeséltem pár embernek ezt a háboros viccet de mindenki közül nekem esett le anno a leggyorsabban...:D

Balu · http://azigazzy.freeblog.hu 2007.10.15. 23:31:12

Akkor te is kaspz egy egyszemélyes hétvégi délutánt a Nyugati büféjében, hm? Én már nyertem egy ilyet, és tök jó volt! :)

Ja, és kösz Pityu, most már értem a Nabuccot meg a Bulgáriát, jól tettem, hogy kíváncsi voltam, most sokkal okosabb vagyok!
süti beállítások módosítása