fraternities

2008.09.04. 15:03

Tegnap este igazan erdekes volt, mert visszamentem a szallasra hogy lepakoljak es ujra visszavessem magam a varos surujebe, de aztan a hostelben ragadtam, mert az egyik szobatarsnak beszelgethetnekje volt. Hihetetlen, hogy az ember eletebe csak ugy belecsoppennek emberek egy-egy orara, mint ahogy a harcosok klubbjaban fejtegette az edvardnorton, hogy kis ember-adagokat kapunk. Mert ezzel a -neve't sem tudtam megjegyezni- sraccal nagyon sok okos dologrol beszelgettem, igazan szorakoztato volt, es annak rendje es modja szerint tobbet nem is talalkozunk majd. Mikor az ember annyi emberrel talalkozik, egy ido utan kozvetlenne valik, es kialakit magabol egy publikus teraszt, amit mindenki megismerhet percek utan, idozhet ezen a felszinen, szoval igy lehet az, hogy par oran at ugy beszelgettunk, mintha haverok lennenk. Ezt most csak azert, mert ez annyira furcsa, egyebkent arrol akartam irni, hogy mit tudtam meg az egyetemi bulikrol.

Elotte meg had irjam meg azt is, milyen rakasszar ejszakam volt. Egy 200 kilos hizo hajnali egykor erkezett vissza/meg a szobaba, legalabb fel oran at csorgott-zorgott, de korabban mar (kb. fel 12-kor) mar csorgott-zorgott egy masik szobatars is legalabb haromnegyed oran at. Aztan 5-kor a 200 kilos hizo egy fekete szemeteszsakkal kezdett applikalni valamit fel oran at, elkepzelni sem tudom, hogy mit csinalt vele. kotott ra egy csomot, meg bedugta az a'gya'ba, aztan csorgott vele megint, meg mittudomen, es vegul bevette magat a furdoszobaba, ahol hajszaritassal inditott, aztan zuhanyzott, meg WC, meg minden. Bizarr volt. Az is kulonos volt, hogy ezen az esten a 8 fo=s szobaban a velembeszelgetos texasi srac meg en voltunk fiatalok egyedul, a tobbi 35 folott volt kb., ami azert furcsa, mert azt hittem ennyi idosen mar az ember csak privat szobakat vesz ki, tavol all mar tole a kollegiumi nyomorusag.

Tegnap megneztem a College-t ami javareszt egy bulis hetvegerol szolt. Arra nem akarok betuket pazarolni, hogy mekkora szanalmassag a film, ugyanakkor felkeltette bennem a regi erdeklodest, hogy is vannak ezek a ha'zak, meg bulik, meg freshmen-avata'sok, meg minden orulet. Es ez a texasi srac mar 3 evet lehuzott biologia szakon texasban, most jott ide Bostonba politologiat tanulni, szoval gondoltam o tudja a dolgokat, es tenyleg.

A filmekbol az ember szepen megtudja a szilankokat, igazabol csak az hianyzott nekem is, hogy biztos legyek abban, hogy jol raktam ossze a kepet, vagy hogy egyaltalan valaki osszerakja helyettem. Amit latni lehet a mozivasznon, az egy nagy ha'z, nagy hallal a foldszinten, es sok szobaval az emeleten. A ha'z tobbnyire az egyetem teruleten van, es a de'kan altalaban mindig akkor autozik arra a felesegevel, amikor nem ke'ne. Mert a de'kan is az egyetem teruleten lakik. Ezt ugy kell elkepzelni, hogy van mondjuk a Muegyetem Budapesten, es a campus keritese mellett huzodik a Budafoki ut, aminek a tuloldalan mar normalis epuletek -lakoepuletek- allnak. Es csak annyi, hogy tegyuk fel, ott lakik a dekan. Itt amerikaban az egyetemek nincsenek keritessel elkeritve, es ahogy a Harvardot neztem, valami olyasmirol van szo, hogy a varosnak egy bizonyos reszebol kiszorulnak a bennszulottek, es az epuletekbe beeszik magukat az egyetemistak. De ugyanugy uzletek vannak a foldszinteken, ugyanugy van tomegkozlekedes, szoval eszre sem veszed, hogy mar az egyetemen jarsz, esetleg tobb a bicikli, aztan ennyi. Szoval azok a nagy ha'zak, amikben a bulik vannak, tobbnyire nem az egyetem tulajdonaban vannak. Egyszeruen csak az egyetem kornyeken vannak. Es diakok kiberlik. Es ahhoz, hogy valaki ahhoz az "alberlethez" csatlakozhasson, at kell esnie az avatason. Ez persze nem minden kiberelt ha'znal van igy, ez csak azoknal van meg, akik ugy dontenek, hogy kicsit kiszinezik a szituaciot. Ok az ugynevezett "fraternities".

A filmek azon resze, hogy ezeknek a fraternities-eknek a vezertagjai tobbnyire idiotak, a texasi forrasom szerint teljesen jogos es igaz, hozzatette me'g, hogy altalaban az egyetemet is csak lassan fejezik be. Szoval furcsa, hogy ennyi az egesz. Teljesen spontan. Nyilvan vannak oreg, regota uzemelo fraternities-ek, de nincs ennek semilyen intezmenyi kerete.

Bulikat pedig hetente 2-3at szerveznek, meg idonkent nehany igazan nagyot. Azt elfelejtettem megkerdezni, hogy es ezek tenyleg ugy neznek-e ki, mint a filmekben, de a nyari tapasztalataim alapjan akar igaz is lehet. Eleg egyszeru bulik voltak azok nyaron, de ha mondjuk nem egy gyerektaborban vagyunk, nem az erdo kozepen, el tudom kepzelni, hogy lettek volna plussz esemenyek, meg kevesbe kivalogatott alakok, kevesbe hidegverul lanyok, stb.

ennyit szerettem volna elmondani vietnamrol.

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr3648267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása