így készült Vigyori

2009.03.23. 12:13

A külső iskolai gyakorlaton fogok ma sárkányokat készíteni a gyerekekkel, úgyhogy készítettem egy mintapéldányt. Mivel a neten nem találtam az egyszerű sárkány elkészítési módját, ezért gyorsan bemutatom, annyi időm még maradt. És akkor már lesz a neten ilyen.

Első lépés a tervezés :)

Igazából ennyi a lényeg egyébként: két ponton kell a tartózsinórt rögzíteni: a deltoid hosszú átlóján. A többi egyértelmű. De ha már annyi fotót készítettem közben, akkor már álljon itt részletesen!

Kell hozzá krepp papír, hurkapálcika, madzag és kenőfejes ragasztó.

1. lépés

Fogtam 2 hurkapálcikát, keresztbe tettem, a rövidebbnek szánt pálcából letörtem kb. 1 dm részt. A keresztbe tett pálcákat jó alaposan összekötöttem.

2. lépés

Elkészítettem madzagból a sárkány szélét. Tehát körbetekertem a keresztet. Erre szándékoztam ráhajtani a krep papírt. Ez azért kell, hogy stabilabb legyen a sárkány váza, és hogy a szélei is bírják a szelet. Vita nincs, ez kell!

Körbetekerve a maradék madzagot nem vágtam le, abból akartam készíteni farkat.

3. lépés

A sárkányvázat rátettem a krepp papírra, és körbevágtam a deltoid alakot. 1-2 cm ráhagyással vágtam, mert ugye az volt a szándékom, hogy a papírt a madzagra hajtva és megragasztva elkészítsem a sárkány testét.

4. lépés

Elkészítettem a sárkány tartószerkezetét. Rém egyszerű: a hosszanti átlón két ponton odakötöztem egy madzagot. Át kellett hozzá döfnöm a krepp papírt, mert ezt a sárkányt úgy kell röptetni, hogy a hurkapálcákat ne lássam. Az aerodinamika törvényei miatt ez így jó :)

A pont kiválasztása érzéssel történt, és a madzag hossza is ránézésre dőlt el. Ránéztem és eldőlt :)

erősen odacsomóztam (spontán csomó, semmi flanc), és mellesleg az átdöféssel keletkezett szakadást celluxxal leragasztottam (a front oldalon), nehogy a szél továbbvigye a repedést. Ez elég fontos.

5. lépés

ugyancsak ránézésre eldöntöttem hogy a tartómadzag melyik pontjára erősítem a pórázt. Ezt tengerészcsomóval kötöttem oda.

6. lépés

kidekoráltam a sárkányt, és nevet adtam neki: Vigyori. Egyrészt a deltoid kivágásakor keletkezett "szemetet" rákötöztem a farkára, azok a masnik, amiket látni lehet a fönti képen is.

Másrészt vágtam ki szemet és szájat egy nyomtatópapírból, és ráragasztottam. Így készült el Vigyori, életem első sárkánya. Megröptettem a bolond szélben, és ficánkolt, meg pörgött, és nem szakadt el sehol, úgyhogy nagy vigyor van most az én arcomon is.

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr121019963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sudi XD :D · http://sudnusi.blog.hu/ 2009.03.24. 14:28:50

Tanárbácsi!(vagy óvóbácsi XD) csak nem kibontakoztatod a kreativizmusodat? amúgy (vigyori) Vigyori kicsit vámpír jellegű lett...:D de azért nagyon édes és mivel kreppből csináltad az első szél ami felemeli szétszakítja és a sok gyerek sírni fog! javasolnám a háztartási papír alkalmazását... (szürke színe van könnyű rá rajzolni és könnyebb is vágni mint a kreppapírt...:D)
hozzám közelebb állnak a papírsárkány készítős évek...:D XD

Sudi XD :D · http://sudnusi.blog.hu/ 2009.03.24. 14:30:21

a fenébe! ki is próbáltad és én erről lemaradtam????

pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2009.03.24. 14:59:51

Egyrészt halott vagy, másrészt a krepp papírt külön írják. (a szelet pedig bírja) XD

Sudi XD :D · http://sudnusi.blog.hu/ 2009.03.25. 19:19:14

Miért is vagyok halott? amúgy krepp KÖTŐJEL papír HÁHÁ! PAAANCSEER! XD
krepp-papír, krepp-papír, krepp-papír, krepp-papír
X XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD
süti beállítások módosítása