szerintem is hülyeség

2011.12.10. 21:55

szerintem is hülyeség, hogy 18 év alatt törvényileg legyen tilos utcán tartózkodni. Itt olvastam róla. Nagyon érdekes tapasztalat volt az Andersenben inni egy hétfői napon, ahol szinte be se lehetett férni a sok tinitől. Sorra itták azt a sört, és megelevenedtek a diákéveim, amikor ciki dolgokat csináltam vagy mondtam nagy részegségemben. Bárcsak megvédett volna ettől akkor a törvény!

Már épp mondani akartam, hogy túl sokan vannak ahhoz képest, hogy holnap iskola, amikor 10 órakor varázsütésre eltűnt mindegyik, és csak a legnagyobb arcok maradtak asztal alá inni egymást. Meg egy lány. 11-kor aztán megérkeztek az első egyetemisták. Mivel másnap tanítanom kellett, nem feszítettem túl a húrt, nem maradtam túl sokáig.

Elgondolkoztatott a dolog, rossz dolognak tartom a hétköznapi lerészegedést, más persze mikor az ember beül egy jót beszélgetni egy jóbaráttal akkor, amikor éppen van rá idő, és ez eshet történetesen hétfőre is, és járhat lerészegedéssel is. Egyébként meg tökmindegy mit gondolok erről. Rémesen bosszantanak a kiskorúak a szórakozóhelyeken, de jó időzítéssel és helyválasztással el lehet őket kerülni.

Másfelől egyébként tisztában vagyok vele, hogy egy felnövekvő személynek szüksége van szabályokra és keretekre, ahogy növekszik egyre kevesebbre, ahhoz, hogy egészséges, komplexusok nélküli felnőtt legyen belőle. Elvárunk tőle egy életstílust, és végül kialakít magának is egyet. De ha csak úgy szétfolyik az élete már a felnőtté válás előtt, az tönkre vág sokmindent.

Ehhez nevelési kultúra kell. Kultúrát kialakítani pedig nem törvénnyel lehet, hanem ráhatással. Egy törvény sem írta elő, hogy a márkás ruha felszorozza az ember presztízsét, mégis kialakult ez. Hatnak ránk a reklámok. Én csak a kormányt sajnálom ebben az utcára nem mehet ki gyerek éjjel dologban.

18 év alattiak nem dohányozhatnak, nem ihatnak. A kis gengszterek mégis cigivel a szájukban jönnek iskolába.

18 év alattiak nem lehetnek az utcán éjjel? Több az utca, mint a bolt - ha a boltokat nem tudják ellenőrizni, az utcát hogyan fogják? De ami az igazi kérdés: mikor elindul a szarlavina, és az emberek öntudatlan tömeggé válva ellepik az utcát a társadalom igazságtalanságai, a pénzvilág patkányságai, a reklámok okozta frusztráció, a kormányzati arrogancia és az értékrend eltorzulása következtében, miért akarnak még a tinik haragjával is szembe találkozni? Vagy ez ilyen mohács/trianon-komplexus? Hogy egy nemzeti magyar kormánynak az összes ellenséget meg kell szereznie?

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr683454270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása