Személyes dolog

2013.06.05. 01:10

Írtam már, hogy CalAir blogját (is) olvasva visszatért bennem az igény az emberközeli történetek dokumentálásához. Úgyhogy ma is jöjjön egy személyes dolog.


Nemcsak a nemzeti összetartozás varázsütésszerű napja van, amikor a legtöbb iskolának ajánlatos egyszerre énekelnie a DAL-t, hanem szutykos kis életem egyik váratlan eseménye is a nemzeti tragédia dátumára esik.


Igen, kapcsolatba kerültem egyetlen brit iskolával, ami a korábbi internetezésemmel összeboronálva fontos tanulságokkal kecsegtet. Először is ebben az iskolában éppúgy megkövetelték a csendet, mint az Apáczaiban, vagy az Aranyban, ami felbuzdíthatja a haladó szellemű magyarországi tanárokat, hogy kitartsanak a tantermi szigor mellett. Sok gyerek figyelme hajlamos elkalandozni, de könnyen visszaterelhető a mederbe. Más kérdés, ha csak azért kalandozik el, mert a tanár nem készült.

Nézzük tehát azt a személyes dolgot! Az én életem egy elkevert tejbedarához hasonlít. Emiatt roppant módon szeretem a horoszkópok, a tarot kártyák és más hasonló megállapítások olvasását. Ezeknek köszönhetően az amúgy kilátástalan és elkeserítő szomorúságban egy csapásra észre veszem a fantasztikus mintákat, amik lehetőségekké lényegülnek néhány sör után.

Ma minden ilyen bódító szer nélkül jutottam megállapításokra.


Először is leszögezném, hogy egy olyan katolikus vagyok, akit szíve szerint sorain kívül tudna az Egyház, ennek ellenére járok templomba, elvégre továbbra is hiszek Istenben. Ez a későbbi karma-témához fontos adalékul szolgálhat.

Több hónapnyi McDonald's-béli munkásságom egyik szabadnapján hirtelen lehetőségem adódott - ma - tanári asszissztensként dolgozni egy secondary iskolában. Hangulatra és erőfeszítésre olyan volt, mint egy közönséges óralátogatás, lévén a támogatandó gyerek egy igencsak átlagos magyar diák volt. CSAKHOGY


Az első óra földrajz volt, ami ugye a kedvenc tantárgyam. A második óra dráma volt, ami - hogy ne utalgassak ködösen - két színdarab megrendezése után meglehetősen ismerős terep volt számomra. A harmadik óra Bradley támogatásával egy matek volt, ami bőven alulmaradt minőségileg bármelyik magyarországi matekóra alatt, és végül jött egy vallás óra. DE! A dráma tanár úgy nézett ki, mint Detti, Robi iskolájából, az a Detti, aki egy dráma tanár, és akivel együtt ördögkatlan fesztiváloztunk tavaly. Mikor kiküldte az osztályt a teremből, mert nem viselkedtek méltón a drámaórához, és a folyosón álltunk ABC szerinti sorrendben, akkor fordult meg a fejemben, hogy talán ez az egész nap csak egy elmebeteg játéka az agyamnak, és a meglévő emlékeimből gyártottam félálomban. Egy poroszos drámatanár egy olyan földrajzóra után, aminek a termében olyan csomagolópapírok lógtak a falról, amilyeneket én szoktam készíttetni a diákjaimmal, és mindez a kellős közepén a krumplisütő karrieremnek, hirtelen úgy tűnt, hogy csak tudathasadásos látomásomban érzékelem a hamis valóságot.


De úgy tűnik igaz volt, mert hiába ittam meg utána számtalan sört, még mindig úgy tűnik, hogy ez tényleg megtörtént velem. Hogy ez milyen hatással van a karrieremre, az nem méltó ehhez a poszthoz (mert alig valamilyen).

Viszont sokat töprengtem, hogy ennek a váratlan lehetőségnek milyen értelme lehet. Az első kézenfekvő következtetés, hogy ez az icipici tanárkodás ráébresztett arra, hogy nem nyugodhatok bele a gyorséttermi munkás létbe. Csakhogy abba enélkül sem nyugodtam bele.A második kézenfekvő következtetés, hogy ez csak úgy megtörtént, annak köszönhetően, hogy jelentkeztem egy ügynökségnél hónapokkal ezelőtt.


Csakhogy a nap utolsó órája - a földrajz, a dráma és a matek után - egy vallás óra volt, ami nem másról, mint a hindu vallásról, azon belül pedig a karmáról szólt. És akkor gondolhatnám, hogy ezen az órán megfejtést kaptam erre az egész furcsa napra, de rendben voltam, hangsúlyozom, én már leszarom, hogy hány kiló krumpli, vagy mennyi csirkehús köszönheti nekem a megsülését. Kellett valami még ehhez a naphoz, amitől úgy érezhetem, hogy egy feladatot hajtottam végre.


És a vallás órán egyszercsak a mellettem ülő csibész diák azt kérdezte tőlem, hogy ha életem hátra lévő részében itt fogok élni, akkor angollá válok-e. Kiderült, hogy csak azért kérdezte ezt tőlem, mert a mellette ülő Rodrigo nevű fiú azon töprengett, hogy vajon angollá tud-e válni záros határidőn belül. Rodrigo és szülei nemrég költöztek Bristolba Spanyolországból, és Rodrigoban ez úgy csapódott le, hogy Spanyolország egy olyan hely, ahol számára nincs munka, nincs lehetőség, nincs semmi, ugyanakkor Angliában sem vár rá sok jó, mivel töri az angolt, és nem egy üllőfejű kretén.

Óra után sikerült elkapnom Rodrigot, és megnyugtattam, hogy így is rendben lesz minden. Elég csak az apjára gondolni: spanyol, de mégis kapott állást Angliában. Rodrigo pedig folyékonyan beszél majd két olyan nyelven a gimi elvégzése után, ami aztán három kontinensre ad belépőt. És megnyugtattam, hogy a válság ellenére Spanyolország még mindig egy nagyon faja hely, ahová az angolok is szívesen menekülnek az unalmas tél-nyárjuk elől.

Azt érzem, hogy ez a mai rendkívüli nap nem az én sorsomat mozdította előre, mert én éppen elvoltam a sült marhahús faggyúval kevert párájában frankón, hanem bármilyen csöpögősen hangzik is, ez egy igazán olyan tanárkodós nap volt, amikor csak azért voltam ott és akkor, hogy helyretegyek egy kérdést.

Jutalmul a spanyol identitás megszilárdításáért egy láda sör könyörög, hogy - Robi segítségével - pusztítsuk el a Föld színéről. Tanítottam egy angol iskolában b#ssz# meeeeeeeeeeeeeeeeeg!!!!!!!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr455344739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása