Karácsonyi fények

2022.12.04. 19:52

img_6023.JPG

Tekertem haza csütörtökön a termálból és láttam, hogy minden faluban kirakták a karácsonyi fényeket. A szomszéd faluban mindjárt a "Boldog Karácsonyt!" felirat is világított valakinek az udvarán, de csak ma álltam meg fotózni (ma Pécsen voltam megint vonattal). 

Nem vagyok finnyás, újabban igyekszem a tájban a szépséget észrevenni, a többit meg ignorálni, úgyhogy ezeket a fotókat csak úgy dokumentálós jelleggel töltöm ide fel: 2022 december, Somogy. Semmi gúnyos hozzáfűznivalóm nincs. Nappal is úgy vagyok, hogy a sáros, kátyús utakkal már nem sokat foglalkozom, káromkodok hangosan, ha belecsattanok egy-egy mélyebbnek bizonyuló pocsolyába (pedig már ismerhetném a kátyúkat névről), utána viszont máris tudok gyönyörködni ha van a látóhatáron olyasmi. Észrevettem például, hogy az őszi búza hihetetlen szép zöld árnyalatban pompázik az enyhe időjárásnak és a sok csapadéknak köszönhetően. Az embernek az az érzése, hogy márciusban aratni lehet majd. A másik érzése meg az, hogy Írországban jár. Esős bicajozásokkor arra gondolok, hogy az erdő mögött kanyarog az Avon, és mindjárt beérek Bristolba. Mert kicsit olyan a táj az esőben.

Ha ezeket a kivilágított házakat nézem, akkor csak a villanyszámlára gondolok, meg hogy rajtam kívül vajon hányan vannak úton ezen a kietlen vidéken. Elképzelem, hogy ha lenne hó, vajon jobban nézne-e ki. Meg eszembe jut, hogy gyerekként mennyire bizarrnak találtam, hogy Ausztráliában hó nélkül ünneplik a Karácsonyt, most meg már jóformán becsapásnak érzem, ha egy-egy órára fehérbe öltözik a Dunántúl. Ha nem lennének ezek az össze-vissza kivilágított házak, a Karácsony közeledtét egyedül az jelezné, hogy teljesen kopaszok már a fák, de serkenő zölden virítanak a szántóföldek, az útburkolatot meg pocsolyák hozzák síkba.

img_6025.JPG

img_6026.JPG

img_6024.JPG

img_6021.JPG

img_6028.JPG

img_6027_1.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pityutanarur.blog.hu/api/trackback/id/tr2117994684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása