Kicsit fásultan alakítottuk meg teganap fél órával a határidő előtt a sztrájkbizottságot. Megvisel, hogy a szakszervezeti vezetőnk nem egy Spartacus, de tulajdonképpen talán csak magárahagyottan érzi magát. Követeléseink: státusztörvényt ne vezessék be, legyen önálló oktatási minisztérium, legyen bérrendezés. Nekem személy szerint követelésem, hogy vegyen be oktatási szakértőket az oktatásügybe a kormány, állítsák vissza a szabad tankönyvválasztást, a szakértők dolgozzanak ki egy stratégiát a 21. századi gyermekek oktatására és nevelésére, amit a kormány hajtson végre és ne sajnálja a szükséges költségeket.
Ma pont volt időm kicsit csavarogni Babócsán, úgyhogy megnéztem, merre van az a termálfürdő. A környékünkön Barcson, Babócsán, Nagyatádon, Kivadáron, Csokonavisontán és Csurgón van termálvíz, ezek kb. 20-30 perc alatt elérhetők onnan, ahol lakok. Viszont Kivadáron talán a 60-as években bezárt a fürdő, Babócsán már talán egy évtizede, Csokonavisontán a nyáron, Csurgón pedig az ősszel (na az egy tipikus NER-sztori...)
Általános iskolásként eléggé szerettem a Szívtipró gimit. Jó, hát általános iskolás voltam. Most gyorsan végigtekertem a rebootot, és annyira kínos volt az egész, hogy igazából attól szomorodtam el, hogy a sorozatjunkie-n még nem írtak róla évadkritikát, amiben jól elássák.
Bár néhány helyi horvát sincs tisztában vele, de azáltal, hogy idén január elsejével Horvátország tagja lett a schengen-övezetnek, a határellenőrzés megszűnt Magyarország és Horvátország között. Balázs barátommal így merült fel az ötlet, hogy Krizsnicáról próbáljunk meg átmenni Babócsára. A klassz az volt az egészben, hogy nincs út a két település között.
Egy országos kampány miatt fontossá vált, hogy a telefonom számolja a lépéseimet, úgyhogy letöltöttem a Stravat végül, hiszen kár lenne eltekinteni attól, hogy naponta biciklizek. A Strava miatt pedig figyelni kezdtem olyan dolgokra, amikre eddig csak laikus megjegyzéseket tettem: nagyjából milyen irányból fúj a szél, illetve nagyjából mennyi idő alatt tettem meg az utat. De az app elég konkrét ezekben a kérdésekben.
Útközben az összes szintkülönbség 30 méter, az abszolút szintkülönbség a két végpont között 13 méter. Ez 16 kilométerre oszlik el, tehát gyakorlatilag sík terepen megyek. Az érdekesség itt inkább csak annyi, hogy én kb 5 méter szintkülönbségre tippeltem volna.
Szélmentes napokon az átlagsebességem 28 km/óra.
25 km/órás szembeszél esetében 22-24 km/óra az átlagom.
25 km/órás hátszél esetén 31 km/óra az átlagsebességem.
Leggyorsabb sebességem (32 km/órás hátszél idején forgalommentes napszakban, egyenes úton): 58 km/óra. Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy nem éreztem biztonságosnak, de kíváncsi voltam, mennyit tudok kitaposni magamból.
Széllel szemben tekerni továbbra is gyötrelem, viszont az utóbbi hetekben stabil a szélirány, tehát hazaúton hátszelem van, és elég élvezetes hátszélben hazajönni. Olyan érzés, mintha síelnék, siklok az úton mindenféle erőfeszítés nélkül.
azt mondta: